WITAMY W GRUPIE V "SÓJKI"
Dzień otwarty dla rodziców
W każdą pierwszą środę miesiąca zapraszamy rodziców na rozmowy indywidualne z nauczycielem w godzinach: 16:30 - 17:15.
WYDARZENIA Z ŻYCIA GRUPY - LUTY
- 13.02.2019 godz.10.20- koncert muzyczny: Karuzela, karuzela...- zabawy starej Warszawy
- 19.02.2019 godz.13.15- Bal karnawałowych
- 22.02.2019 godz. 9.15- Przedstawienie teatralne:”Złota rybka” Teatr Falcoshow
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
luty 2019
Temat: „Bajki, baśnie, legendy” /realizacja 01-08.02.2019/
- rozwijanie pamięci słuchowej i słownika czynnego dzieci; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej; wprowadzenie litery B, b na przykładzie wyrazu balon;
- rozwijanie umiejętności wnioskowania i logicznego myślenia; doskonalenie kompetencji matematycznych przez segregowanie
i rozdzielanie symboli graficznych według przyjętego kryterium; - poznawanie elementów kultury polskiej na podstawie legend; rozwijanie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach; uświadamianie czym różni się legenda od bajki i baśni;
- ćwiczenie pamięci słuchowej, rozwijanie postrzegania wzrokowego przez wyróżnianie i nazywanie elementów ilustracji;
Temat: „W dawnych czasach” /realizacja 11.02.- 15.02.2019/
- rozwijanie kompetencji samodzielnego uczenia się z różnych źródeł; wspomaganie rozwoju intelektualnego i odporności emocjonalnej podczas rozgrywania gier planszowych; doskonalenie umiejętności odczytywania symboli i posługiwania się nimi;
- poszerzanie wiedzy o zasobach kryjącymi się pod ziemią (węgiel, bursztyn, sól); poszerzanie wiedzy na temat źródeł złóż w Polsce; stosowanie umiejętności ważenia przedmiotów w zabawie;
- rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej przez tworzenie własnego pisma obrazkowego; doskonalenie umiejętności odtwarzania rytmów słuchowo-ruchowych;
- wspomaganie rozwoju intelektualnego podczas samodzielnego eksperymentowania, rozwijanie spostrzegania przez wskazywanie różnic między obrazkami i wyrazami;
- poszerzenie wiedzy o pracy archeologa i paleontologa; doskonalenie umiejętności orientowania się na kartce papieru; rozwijanie pamięci wzrokowej;
Temat: „Bale, bale w karnawale” /realizacja 18.02- 22.02.2019/
- poznanie niektórych polskich tańców ludowych, ich nazw oraz podstawowych kroków tanecznych; wprowadzenie litery N, n na przykładzie wyrazu noga;
- utrwalanie informacji o pracy krawcowej, szewca; rozwijanie umiejętności matematycznych przez mierzenie długości; wprowadzenie liczby 10;
- podejmowanie samodzielnych aktywności i uczestniczenie w zabawach tematycznych; porównywanie liczebności zbiorów;
- poszerzenie wiedzy o niektórych zwyczajach karnawałowych na świecie, uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej przez zabawy taneczne; rozwijanie kompetencji językowych; kształtowanie słuchu fonematycznego przez określanie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej;
Temat: „Wynalazki” /realizacja 25.02- 28.02.2019/
- rozwijanie zainteresowania wynalazkami technologicznymi; wprowadzenie litery P, p na przykładzie wyrazu pralka;
- wdrażanie do samodzielnej aktywności poznawczej; doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej;
- poszerzanie wiedzy na temat sposobu działania radia, telewizora i telefonu; doskonalenie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji; rozwijanie słuchu fonematycznego przez słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia;
- utrwalenie nazw planet w Układzie Słonecznym; wspomaganie rozwoju intelektualnego i odporności emocjonalnej podczas tworzenia i rozgrywania gier planszowych;
- pobudzanie kreatywnego myślenia i myślenia przyczynowo-skutkowego; zachęcanie do eksperymentowania; rozwijanie kompetencji językowych przez określanie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej.
Zajęcia z języka angielskiego
I tydzień – Zabawy z książką interaktywną „Peppa Pig's Family Computer”
II tydzień - Zabawy przy piosence „Brown girl”
III tydzień - Zabawy przy rymowance „Who stole the cookies?”
IV tydzień – Ćwiczenie prostych dialogów. Gra w domino.
https://www.youtube.com/watch?v=ZjHBm4p-8Rk
https://www.youtube.com/watch?v=JmTvwOc0wI0
Realizowane programy
„Cała Polska czyta dzieciom” - udział w programie „Czytające Przedszkola”
- codzienne czytanie literatury dziecięcej
„Bezpieczny i szczęśliwy przedszkolak”
- utrwalanie kodeksu przedszkolaka ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpiecznej zabawy w sali i na ogrodzie przedszkolnym
- uczestniczenie w zajęciach ruchowych, zabawach i grach w ogrodzie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
- wdrażanie zasad o ruchu drogowym podczas pieszych wycieczek poza teren przedszkola
„Tydzień jubilata”
- systematyczne celebrowanie aktualnych urodzin dzieci
„Little English”
- poszerzanie słownictwa z języka angielskiego
STYCZEŃ - LUTY
Eksperymenty malarskie cieszą się zainteresowaniem. Techniką wydrapywanki dzieci przedstawiły swoich baśniowych bohaterów. zdjecia w galerii
Przedszkolaki przeprowadziły eksperyment, który pokazał, że lód jest lekki, a woda ciężka. Dowiedziały się, że są różnice w gęstości oleju i wody. zdjęcia w galerii
Na zaproszenie gościliśmy w grupie Dzięcioły.Mamy ciekawe pomysły na zabawę bez tradycyjnych zabawek. zdjęcia w galerii
Sójki bardzo się cieszą zabawami na śniegu w naszym ogrodzie. Nasze bałwanki też są wesołe. zdjęcia w galerii
W dniu 22 stycznia grupa V "Sójki" zwiedziła SP nr 133. Brałyśmy udział też w zajęciach w kl. II. Dawałyśmy sobie radę. Pomału i my będziemy szykować się do szkoły. zdjęcia w galerii
16.01 Sójki przygotowują się do spotkania z Babcią i Dziadkiem. W trakcie planowania licznych niespodzianek dla gości pojawił się pomysł namalowania wspólnego portretu babci i dziadka.zdjęcia w galerii