RAMOWY ROZKŁAD DNIA dla grup I i II |
|
07:00 - 08:20 |
Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, czynności porządkowe, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne |
08:20 - 09:00 |
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
09:00 - 10:30 |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
10:30 - 10:45 |
Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe, przygotowujące do posiłku – drugie śniadanie. |
10:45 - 11:45 |
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze |
11:45 - 12:30 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne. |
12:30 - 14:30 |
Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
14:30 - 15:00 |
Zabawa ruchowa; czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek. |
15:00 - 17:30 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA dla grup III, IV, V |
|
07:00 - 08:20 |
Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami. |
08:20 - 09:00 |
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. Śniadanie. Celebrowanie posiłku, komponowanie potraw (szwedzki stół). Mycie zębów. |
09:00 - 10:30 |
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Gry i zabawy ruchowe. |
10:30 - 10:45 |
Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe, drugie śniadanie. |
10:45 - 11:45 |
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie na terenie ogrodu, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Zabawy z językiem obcym. |
12:00 - 12:30 |
Obiad, kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
12:30 - 13:00 |
Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki. |
13:00 - 14:30 |
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka, zabawy ruchowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową. |
14:30 - 15:00 |
Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek. |
15:00 - 17:30 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci. |