KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Marzec 2021

Wydarzyło się w marcu...

W marcu Sroki bawiły się w odkrywców – wzbogacaliśmy wiadomości dotyczące przestrzeni kosmicznej. Posługiwaliśmy się nazwami planet Układu Słonecznego. Dzieci snuły różne hipotezy dotyczące możliwości istnienia życia na innych planetach rozwijając przy okazji swoją wyobraźnię, słownictwo i umiejętność prowadzenia konwersacji. Bawiliśmy się w astronomów tworząc swoje własne gwiezdne galaktyki.

Sroki poznały znaczenie pojęcia wynalazki, rozmawialiśmy dużo o ich znaczeniu dla sposobu życia człowieka. Analizowaliśmy, jaki ze znanych wynalazków dzieci uważają za najważniejszy i dlaczego? Porównywaliśmy wynalazki dawne z odkryciami nowoczesnej technologii. Zainspirowani filmem edukacyjnym o robotach jakże przydatnych w teraźniejszości tworzyliśmy własne wynalazki wykazując ogromny potencjał do samodzielnych działań twórczych, zaangażowanie i kreatywność.

Sroki w marcu skupiły się na kształceniu kompetencji w zakresie liczenia. Wykorzystywaliśmy niemal każdą sytuację i aktywność grupy do prowadzenia zabaw matematycznych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia związane z monografią liczb od 0-10. Dzieci poznawały obraz graficzny kolejnych cyfr, tworzyły zbiory, klasyfikowały, przeliczały elementy, porównywały liczebność zbiorów świetnie przy okazji bawiąc się, np. w sklep z lodami, gdzie wykorzystały kolorowe pompony. Umiejętności matematyczne przydały się w trakcie organizowanego w przedszkolu Dnia Matematyki, kiedy to wspólnie zaprojektowaliśmy i stworzyliśmy grę ścigankę  „Tropiciele wiosny”.

Tymczasem wiosna dawała nam sygnały, że niebawem zawita do nas. Obserwowaliśmy bardzo zmienną pogodę, co za specjalnie nas nie dziwiło, znamy bowiem przysłowie „W marcu , jak w garncu”.

Wczesna wiosna to dobry czas na hodowanie nowalijek – założyliśmy hodowlę roślin w naszym kąciku przyrody. Podlewaliśmy cebulki, fasolki, pietruszkę bacznie obserwując ich wzrost.

W marcu Sroki obchodziły zaplanowane w przedszkolu święta ekologiczne: Dzień Słońca, pożegnanie zimy z Marzanną  i powitanie nowej pory roku – wiosny, na którą czekaliśmy z niecierpliwością. Spacerowaliśmy z Marzanną po ogrodzie śpiewając piosenki o wiośnie, a słoneczko tego dnia pobłyskiwało swoimi promyczkami. W naszym ogrodzie zrobiło się miło i wiosennie. Tego dnia obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpety na znak solidarności, wrażliwości i empatii dla osób
 z zespołem Downa. Rozmawialiśmy o niepełnosprawności – dzieci wykazały się niezwykłą dojrzałością znajomości tematu  i empatią. Bawiliśmy się z robotami ozobotami wyznaczając skarpetkowe trasy przy pomocy sekwencji barw - zajęcia w ramach programu Uczymy Dzieci Programować.

W marcu Sroki rozmawiały dużo o emocjach uczestnicząc w zabawach z naszym Małym Misiem Ptysiem. Wykorzystując czas na poobiedni odpoczynek czytaliśmy literaturę dla dzieci z naszego kącika książki. Nasz Mały Miś słuchał z nami.